Ата-аналар үшін қосымша ақпарат

1. Неліктен Cito және STU? Оқушыларды конкурстық іріктеудің жаңа жүйесін әзірлеу үшін Ұлыбритания, Австралия, АҚШ және Нидерланды сияқты халықаралық тәжірибе зерделенді. Конкурстық іріктеудің жаңа жүйесін әзірлеу бойынша жұмыс “Cito” педагогикалық өлшемдер институтымен (Нидерланды) және Джонс Хопкинс Университетінің “CTY” талантты жастар орталығымен (АҚШ) бірлесіп жүргізілді.

Cito педагогикалық өлшемдер институты туралы қысқаша ақпарат:

  • 1968 жылы Голландия үкіметі құрған
  • Германияда, АҚШ-та, Түркияда үш филиалы бар
  • Білім беруді тестілеу мен бағалаудың барлық салаларында кеңес беру қызметтерін көрсетеді (бағалау, зерттеу, тесттер әзірлеу, мамандар тренингтері, сараптама және т. б.).)
  • 30 елдің білім министрліктерінің емтихан және бағалау орталықтарымен ынтымақтасады

CTY стратегиялық серіктесі туралы қысқаша ақпарат:

  • 1979 жылы құрылған
  • Греция,Ирландия, Кувейт, Малайзия, Таиланд, Бермуд және Гонконгта филиалдары бар.
  • Өз қызметін профессор Джулиан с. Стенлидің “ерекше дарынды зерттеу” бағдарламасына сәйкес жүзеге асырады
  • Дарынды балаларды іріктеу және олармен жұмыс істеу бойынша консультациялық қызметтер көрсетеді
  • Әлемнің көптеген елдеріндегі дарынды балаларға арналған мектептермен жұмыс істейді

 

2. Конкурстық іріктеу тесті дегеніміз не? Конкурстық іріктеу 2 тесттен тұрады: пәндік тест және қабілеттерді бағалау бойынша тест. Пәндік тестке математика, қазақ, орыс және ағылшын тілдерінен тест тапсырмалары кіреді.Мазмұндық тұрғыдан алғанда, математика тапсырмалары әртүрлі жағдайларда білімді қолдану қабілетін бағалауға бағытталған.Тілдер бойынша тапсырмалар қағидаларды тексеру арқылы емес, мәтінмен жұмыс істеу арқылы сауаттылық пен тілдік құзыреттілікті өлшеуге бағытталған. Қабілеттерді бағалау бойынша Тест оқушылардың жаратылыстану-математика ғылымдарын оқуға қабілеттерін анықтауға бағытталған, сондай-ақ оқушылардың қабілеттерінің әртүрлі деңгейін ескере отырып, сараланған оқытуды ұйымдастыруға және оқушының жеке даму траекториясын анықтауға мүмкіндік береді. Қабілеттілік тесті екі бөлімнен тұрады: сандық сипаттамалармен жұмыс істеу қабілеттерін анықтауға, яғни сандармен жұмыс істей білуге бағытталған “Сандық сипаттамалар” бөлімі.үш өлшемді кеңістікте бағдарлау қабілеттерін анықтауға бағытталған “кеңістіктік ойлау” бөлімі, яғни дерексіз-логикалық ойлау қабілеті.

 

3. Неліктен нәтижелер 40 күнде белгілі?

 

Ұпайлар тестілеу тапсырылғаннан кейін 40 күн өткен соң сайтқа ілінеді. Мұндай ұзақтық жауап парақтарын сканерлеу, нәтижелерді халықаралық стандарттарға сәйкес психометриялық өңдеу қажеттілігімен байланысты.

Тестілеу нәтижелерін өңдеу кезінде психометриялық талдау қолданылады, бұл сұрақтардың сапасын бағалауға, олардың күрделілік деңгейін опцияларға сәйкес анықтауға және салыстыруға мүмкіндік береді. Сапасыз сұрақтар автоматты түрде тест тапсырмаларының базасынан және барлық тестіленушілердің нәтижесін есептеуден алынады, бұл апелляция жүргізбестен барлық үміткерлерге тең жағдайды қамтамасыз етеді.

Қазақстанда психометрика саласында мамандардың болмауына байланысты, конкурстық іріктеу нәтижелерін өңдеуді Нидерландыдағы Cito педагогикалық өлшемдер орталығы және АҚШ-тағы Джонс Хопкинс университетінің дарынды жастар орталығы жүзеге асырады.

 

4. Грант тағайындау конкурсына кім қатыса алады?

 

24.05.2013 ж. №515 ҚРҮҚ 9-тармағына сәйкес конкурсқа келесі үміткерлер қатыса алады:

–             Пәндік тест математикасы бойынша мүмкін болатын ең жоғары баллдан 35% және одан көп;

–              Қабілеттілік тестінің сандық сипаттамалары бойынша мүмкін болатын ең жоғары баллдан 40% және одан көп.

Тиісінше, бұл үміткерлер:

–            Математика бойынша 140 және одан жоғары балл;

–             Сандық сипаттамалары бойынша 24 балл және одан жоғары.

 

  1. 5. Грант қалай беріледі?

 

7-сыныпта оқу үшін үміткерлерге грант беру тәртібі үміткерлердің нәтижелерін саралау арқылы стратегиялық серіктестермен бірлесіп әзірленді (кесте).

Грантқа арналған конкурс үшін саралау

1

Бойынша жоғары жалпы балл

пәндік тест

   

2

 

Бойынша жоғары балл

математика

 

3

   

Тест бойынша жоғары балл

қабілеттерін бағалау

24.05.2013 ж. №515 ҚРҮҚ 10-тармағына сәйкес республикалық комиссияның шешімімен нақты мектепке бөлінген Бос орындар шегінде Зияткерлік мектептердің 7-сыныптарында оқу үшін гранттар:

–            пәндік тест бойынша неғұрлым жоғары жалпы балл жинаған үміткерлерге;

–            пәндік тест бойынша жалпы балл саны тең болған жағдайда, математика бойынша неғұрлым жоғары балл алған үміткерлерге артықшылық беріледі;

–            егер үміткерлердің Математика бойынша балы тең болса, онда қабілеттілік тестінің жалпы балы неғұрлым жоғары үміткерлерге артықшылық беріледі.